poniedziałek, 21 października 2013

Fuller's Bengal Lancer

Dziś mamy przyjemność opisać dla was piwo angielskie Fuller's, Bengal Lancer.
Bengal Lancer to piwo z gatunku IPA (India Pale Ale), które jako gatunek pierwszy raz gości na łamach naszego mikrobloga.
Na etykiecie niestety brak informacji dotyczącej ekstraktu, ale wiemy że piwo posiada zawartość alkoholu na poziomie 5,3%.
Trunek udało nam się nabyć w sieci sklepów Re-Re-Kum-Kum z okazji tygodnia piwnego i dla wszystkich z Was którzy wcześniej nie mieli kontaktu z piwami typu IPA Bengal Lancer może być właśnie tym pierwszy krokiem.


She: Zapach piwa jest dosyć specyficzny - z jednej strony mamy nuty ewidentnie cytrusowe, natomiast bardzo słabo wyczuwalna jest również nuta żywiczna (trochę w stylu kiepskiej jakości kadzidła). Kolor trunku jest bardzo ładny ciemno-bursztynowy. Co do smaku to niestety piwo nie powaliło mnie swoim stylem. Wyczuwalna jest słodowa i nuta wędzona (śliwka, suszona morela) ale równocześnie słabo wyczuwalny jest posmak raczej słabawy grejfruta/pomelo. Piwo ma u mnie bardzo dużego minusa za posmak alkoholu i to dosyć kiepskiej jakości. Podsumowując mnie ta IPA nie urzekła w żaden sposób i nie polecam jej nikomu (tym bardziej za to że została tak wysoko wyceniona co jeszcze bardziej deklasuje ją w moim osobistym rankingu).
Moja ocena: 3/10






He: She twierdzi że to nie IPA tylko (L)IPA a ja mam trochę inne zdanie na ten temat. Z pewnością Bengal Lancer to piwo inne niż wszystkie popularne lagery w naszym pięknym kraju miodem i piwem płynącym. Czy jest dobre....cóż jest średnie. Ostatnio ciągle trafiamy na piwa bez efektu WOW i Bengal Lancer jest kolejnym przedstawicielem tej grupy. Co do zapachu to w pełni zgadam się z tym co napisała She i mogę tylko dodać że jest on dosyć słabawy i jakoś specjalnie nie urzeka. Trunek nie jest wodnisty, jest średnio wysycony dwutlenkiem węgla. Piana utworzona z małych bąbelków i nie opada zbyt szybko więc można przyjemnie spoglądać na trunek podczas konsumpcji. Co do smaku ciężko go jakoś sklasyfikować w grupie piw wybitnych. Tak jak wspominała She mamy smak słodowy, śliwkowo-morelowy, cytrusowy i śmiałbym jeszcze dodać że bardzo słabo wyczuwalny posmak kardamonu. Gorycz piwa jest dosyć wyrazista ale na szczęście nie jest zbyt natarczywa. Dla mnie to piwo jest po prostu przeciętne, a stosunek ceny do jakości nie pozostawia złudzeń że ktoś nas lekko oszukał.
Moja ocena: 6.0/10



Resume:
Aromat: 3.5/10
Prezencja: 6/10
Kubki smakowe: 5/10
Cena: 8.99 PLN (sieć sklepów Re-Re-Kum-Kum)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz